Followers

Sunday, July 7, 2013

2 Pelan Perlindungan pulang modal

Ya.. begitu lah .. ada 2 pelan dalam Maa Takaful ini yang boleh memenuhi niat mereka di luar sana yang risau istilah “ duit burn” .  Selepas ini tak perlu lah risau sebab saya tahu  dan yakin tuan tuan sebenarnya memang nak ada perlindungan tapi risau sebab banyak sangat atau selalu dengar duit “burn” bila diletakkan dalam insurans/ takaful .  Apa yang tuan risaukan memang berasas tetapi haruslah saya katakan , bukan semua pelan akan burn duit kita tu  dan bukan semua duit kita akan burn , ada yang masih boleh dapat semula .

Tapi saya di sini bukanlah nak offer yang boleh dapat duit tu semuanya , tapi kalau berminat dengan takafulink daripada Maa Takaful ini  juga produk lagi satu .. Takaful Hajj .. maka tuan tidak salah lagi tempatnya .. memang boleh dapat balik 100% duit tersebut + perlindungan lagi .
Nak tahu lebih lanjut kena lah follow up di sini . Boleh tinggalkan komen juga.

    1. Berapa banyak kita nak tinggalkan pada keluarga pabila ketiadaan tuan di dunia ini lagi ?
    2. Berapa banyak kita nak sara hidup sendiri dan keluarga andai ditimpa penyakit kritikal ?
    3. Berapa banyak kita nak sara hidup sendiri dan keluarga andai hilang upaya kekal ?

katakan pada usia 50tahun tak dapat bekerja lagi . sudah hilang pendapatan . mana nak cari duit lagi andai kata tiada siapa nak ambil bekerja lagi . Wang simpanan makin hari makin susut juga . Sampai satu masa boleh jadi “0” .

Tanya diri nak berapa banyak ?

RM50,000 sahaja
RM100,000 jer
RM200,000 Ok kot
RM300,000 boleh la tahan tapi masih kena berjimat
RM500,000 sampai mati rasa lega
RM1,000,000 terbaik
RM2,000,000 lagi bagus. Lega, hidup pun senang lenang, kaya raya.

Bukan kami minta tuan laburkan sebanyak nilai nilai di atas tapi yang kena carumkan jauh jauh jauh jauh .. saya ulang jauh jauh jauh lebih rendah berbanding perlindungan diberikan tersebut. Jika tuan survive , boleh dapat 100% caruman tersebut semula beserta lebihan ( kira macam untung lah ) . simpan di tempat lain dapat dividen sahaja tapi jika di Maa Takaful , perlindungan kewangan itu yang terbaik sekali . InsyaAllah tuan tak akan rugi dan menyesal pun.

3 comments:

  1. just nak tnya MAA takful ni 3rd party medical card kan? sbb tgk MiCares tu. Sihat Malaysia company I pon MiCares. Tak best bila ada 3rd party

    ReplyDelete
  2. medical card takaful adalah produk hak milik Maa Takaful .
    micares adalah 3rd party yg uruskan penggunaan kad ini.
    dengan micares maka melicinkan proses bil dan guarantee letter 24/7.

    ReplyDelete
  3. ok. tq. but i think miCares kurang efisyen kena tunggu 2 3 jam untuk dpt kan GL n proses bil during weekend. my personal experience la.

    ReplyDelete

terima kasih atas komen . Komen lerrrr lagi :)