Followers

Tuesday, January 12, 2016

Dialisis dan Kanser .. bil rawatan seperti di Caj . Bukan limited seumur hidup

nak guna kad , nak pilih kad di pasaran . nasihat saya antara faktor pemilihan seterusnya seperti dalam posting kali ni .

saya tekankan , nak pilih kad di pasaran , carilah , ambilah yang tak ada limit khas untuk rawatan kita. Contoh kes dialisis dan kanser . Kalaulah kad kita limit sampai RM3 juta sekalipun , tapi untuk rawatan dialisis , kanser limited pula . agaklah merugikan sikit lah . Sebab , kos rawatan bagi dua sakit ini ... tuan tuan tentu sedia maklum. Lagipun , rawatan penyakit ini ada susulan demi susulan .

kalaulah limit kepada RM300,000 ajer seumur hidup .. agak mengecewakan . Takut-takut habis kuota nanti , sakit masih belum sembuh . Ikutkan rate rawatan sekarang masih ok dengan RM300,000 .. tapi kita kena juga fikir di masa hadapan , makin hari , saban tahun kos rawatan meningkat. cukupkah RM300,000 nanti utk sakit 2 benda ni ??

Di Maa Takaful . kos rawatan bagi dialisis dan kanser adalah "SEPERTI DICAJ " . Pun begitu , terus terang saya cakap , tak ada limit khas tapi nak guna kad , boleh  ajer sampai berapa ribu pun tapi jangan lebih dari had tahunan sudahlah .

2 comments:


  1. Salam..sy Mohd..sy berminat utk mengetahui dgn lebih lanjut tentang MAA Medicalcard..untuk sy,isteri dan anak seorang..

    ReplyDelete
  2. Lupa plak..boleh email sy princemamat@gmail.com

    ReplyDelete

terima kasih atas komen . Komen lerrrr lagi :)