Followers

Wednesday, May 4, 2016

Bersangka Baik dengan Agen Takaful , Insurans

setiap kali anda ditegur oleh agen insurans ,pasti rasa tak tenteram . Betul tak ? Saya dulu pun macam itu rasanya. Tambahan pula masih muda. Namun saya gembira saya ditegur juga oleh agen insurans dan hasilnya saya ada perlindungan insurans. ( Takaful itu insuran juga) .

Agen mendekati anda kerana tahu kepentingan bertakaful . Jadi ilmu yang ada ini nak dikongsi dengan orang ramai . Saya tak jumpa anda tapi saya kongsi di blog ini . Anggap saja , ada hikmah bilamana anda didekati agen. Tak berminat tolak secara baik . Agen boleh handle rejection . Pada masa yang sama para agen rasa kecewa dalam hati tak dapat nak bantu masyarakat.

Kehadiran agen adalah satu petanda , amaran , nasihat , teguran , peringatan untuk kita agar mempertimbangkan semula status kewangan diri sendiri di masa hadapan. Kita sanggup berbelanja untuk urusan kereta , rumah , hiburan berbanding takaful .

Jauh beza keperluaan antara astro dan takaful .. umpama makan tengahari .
Takaful adalah nasi … dan astro adalah seekor ikan bilis

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas komen . Komen lerrrr lagi :)