Followers

Monday, December 24, 2018

TRAVEL INSURANCE

post kali ini nak cakap , apabila kita terfikir untuk dapatkan takaful  / insuran travel . Maka ada baiknya juga jika kita usahakan lindungi diri kita 24jam selama 365 hari setahun terhadap kemalangan .

saya gesa , ambillah takaful kemalangan diri . personal accident. Di zurich takaful namanya ialah PATINA2016. Plan kemalangan diri ini pampasan bermula serendah RM50,000 sehingga RM1,000,000 pun boleh.

Kemalangan tu jangan pula kita anggap limited kepada accident jalanraya ajer . Sebaliknya definisi kemalangan ni lebih luas dalam kontek takaful dan insurans . Jatuh tangga , dipatuk ular , tersadung kaki , jatuh bilik air sebab licin , jatuh kerusi , jatuh longkang , kena paku semasa bertukang  , cedera semasa bersukan . Itu semua kemalangan .

caruman bulanan  kemalangan diri amat rendah berbanding plan takaful dan insurans lain . Tak percaya . Bayangkan dengan tidak sampai RM20 sebulan bagi yg usia 30an  dah boleh dapatkan pampasan RM50,000 . Kalau mati biasa ( semulajadi ) bukan kemalangan pun masih ada pampasan .

Nak tahu lagi , selepas 2 tahun , kita akan dapat diskaun caruman sebanyak 20% . walaupun kita pernah claim , 20% tetap dapat . 

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas komen . Komen lerrrr lagi :)