Followers

Saturday, March 14, 2015

MEDICAL CARD : MEDICA2015 BAYI & KANAK KANAK

Posting kali ini nak tunjukkan kadar caruman bagi stand alone medical card maa takaful melalui produk barunya iaitu MEDICA2015 .

Kebaikan :-

  1. Boleh ditawarkan secara stand alone
  2. Ada elaun hospital kerajaan
  3. Sedikit wang untuk Khairat kematian RM5,000 walaupun ini produk stand alone
  4. Pemohon boleh dapatkan pengecualian cukai sehingga RM3,000.
  5. Yang paling saya suka . Tiada ko-takaful.
  6. Boleh join seawal usia 30 hari .
    • Tapi tak perlu tunggu usia 30 hari baru nak apply . Boleh apply sebelum 30hari dan secara automatik perlindungan bermula hari ke 3o kelahirannya
  7. Penurunan kadar caruman dengan drastik apabila usia 6 tahun. Sila rujuk jadual.

medica2015 bayI

6 comments:

  1. Maaf saya bertanya, apakah annual limit dan bilik hospital & penginapan tu? Apa beza keduanya?
    Saya berminat untuk mendapatkan medical card untuk anak2 saya (5 & 4 tahun) apabila mereka telah mencapai usia 6 tahun. Adakah mereka boleh mendapat diskaun 20% tahunan itu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh saya dapatkan info lanjut untuk saya hubungi tuan bagi penerangan lanjut pasal medical card anak anak tuan

      Delete
    2. saya masih berminat untuk medical card ini

      zetisazlin@yahoo.com
      016-5486536 (whatssapp)

      terima kasih.

      Delete
  2. Bilik danpenginapan merujuk kepada kadar katil do hospital swasta semalam.

    Annual limit ialah had maksima yg boleh ditanggung bagi tempoh setahun polisi

    Ya.. Semua kayak terima diskaun 20% bagi pelanggan yg tak pernah guna kad

    ReplyDelete
  3. Ada waiting period tak? macam BSN and AIA ada waiting period selama 90 hari dan 120 hari.

    ReplyDelete
  4. Ya. ada waiting period. Sebab ini ada regulation set by semua kompeni takaful dan insurans negara kita.

    pun begitu , andai sudah ada medical card daripada mana-mana kompeni dan berhasrat pula nak tukar kepada Maa Takaful , maka waiting period tadi boleh waive terus jika polisi lama tersebut sudah setahun dan ada medical card !

    ReplyDelete

terima kasih atas komen . Komen lerrrr lagi :)