Followers

Sunday, August 30, 2015

Medical Card untuk Semua termasuk bukan islam

medical card daripada Maa Takaful untuk semua orang. Tahukah bahawa orang bukan islam boleh dapatkan kad ini juga. Medical card Maa Takaful tiada halangan asalkan memenuhi pra syarat untuk permohonan . Sihat tubuh badan , tiada sejarah penyakit kritikal , tiada kanser  dan tidak pernah mengidap penyakit berbahaya .

Medical card patut ada oleh semua orang. Ada orang sihat , ada orang sakit. Ada orang sihat hari ini , esok jatuh sakit. Biarpun rutin hidup bak atlet negara , sentiasa bersenam dan menjaga pemakanan belum menjadi jaminan tidak akan jatuh sakit pada esok hari . Ada orang tetiba sakit sebab strok , sakit jantung , pitam dan jatuh lalu cedera. Ada orang gagah bak badang tetapi sekali kena gigit dengan nyamuk aedes , terus terlantar atas katil melawan demam denggi . Untung nasib masih hidup , jika malang terus mati akibat demam denggi .

Jadi perkara yang sama juga berlaku kepada orang ramai . Maka dengan itu , biarpun Maa Takaful adalah kompeni insurans islam , tiada masalah untuk bukan islam sama sama menikmati faedah takaful ini . Permohonan produk produk takaful adalah terbuka .

Takaful nyawa @ dalam insurans am dipanggil insurans hayat sama saja terbuka kepada orang ramai . TIdak kira bangsa , warna kulit , ada resam dan agama .

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas komen . Komen lerrrr lagi :)