Followers

Thursday, March 31, 2016

ehh… tak payah ambil takaful .. rugi jer !

ehh… tak payah ambil takaful .. rugi jer !

kalau anda ditujukan statement begitu oleh kenalan , terutamanya oleh suami @ isteri  , kawan @ lawan , keluarga @ ibu bapa @ anak anak ..

Maka .. jangalah anda bersusah payah nak jawab soalan mereka sebaliknya anda bertanyalah kembali soalan berikut kepada mereka.

kalau aku tak ada takaful , aku jatuh sakit perlukan duit dan sebagainya untuk rawatan…sejauh mana sekuat mana awak akan tolong aku ?”

“Kalau aku tak ambil takaful ini , dan aku meninggal dunia , bagaimana ahli keluarga aku , cukupkah makan mereka , pakaian mereka , pelajaran anak anak tidak terabai …. bolehkah awak bantu mereka selepas ketiadaan aku …sejauh mana awak akan bantu mereka?”

pengajarannya .. perkara baik kalau nak dibuat memang itu ini halangannya . Kalau nak buat perkara  sia-sia memang mudah jer .

Kita susah payah hari ini demi masa depan sendiri .

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas komen . Komen lerrrr lagi :)