Followers

Monday, February 6, 2017

Manfaat Tambahan Plan Takaful Nyawa

Client purchase takaful nyawa dan saya sebagai konsultan akan nasihatkan anda untuk ADD ON manfaat tambahan(rider) . Rider berikut adalah sangat berguna .

  1. Elaun Hospital :::::: samada hospital swasta mahupun awam . Maksimum hingga RM400 sehari .
  2. Kemalangan:::::::::: amaun biasa saya sarankan mininum RM30, 000 . Rider ini bagi pampasan akibat kemalangan
  3. Critical illnesses::::::  Andai client diberitakan menghidap salah satu daripada 36 penyakit kritikal maka sejumlah pampasan diberikan . Biasa saya akan sarankan sekitar RM70,000 .
  4. Waiver caruman ::::::: Bila dah kena #3 * critical illness .. maka peserta tidak perlu lagi bersusah payah pastikan caruman sentiasa berbayar . Client tidak perlu bayar lagi kerana caruman anda sudah dikira langsai setiap bulan / tahun . Polisi dan perlindungan takaful nyawa anda berjalan seperti biasa .
  5. Badal haji-wakaf-korban :::::  Sejumlah RM7000 diperuntukan untuk peserta yang meninggal dunia . RM7000 ini akan digunakan bagi badal haji , wakaf dan korban atas nama client tersebut.
  6. Manfaat pembayar :::::::  rider ini berfungsi untuk pelan takaful education ( nyawa) anak kita. Kita sebagai ibu bapa yang menjadi pembayar kepada polisi anak . Jika kita yang meninggal @ kena critical ilness @ hilang upaya kekal , polisi anak kita tak perlu bayar lagi . Sudah diselesaikan setiap tahun / bulan hinggalah polisi anak kita matang.

semua rider ini ada Terms and condition. Apa yang saya ceritakan di atas secara kasar sahaja .

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas komen . Komen lerrrr lagi :)