Followers

Friday, March 31, 2017

Berita Benar : Gagal dapat pembiayaan Medical Card

Ini adalah cerita benar benar berlaku yang terjadi kepada seorang lelaki yang mengambil produk insurans dengan syarikat X .

Beliau ambil polisi kesihatan ini sejak 2014 dengan aharapan jika berlaku apa apa kepadanya , ia bakal membantunya kelak. Kisah bermula apabila beliau menghidap penyakit dengan hatinya . Oleh itu kerapa berulang alik ke hospital dan dimasukkan ke wad . Alkisahnya …. beliau terpaksa memabayar sendiri bil hospital. Beliau hubungi ejen insuransnya malangnya alasan daripada syarikat X tak dapat bagi perlindungan sebab  peraturan yang dibuat.  Apa yang menghairankan beliau , dalam terma dan syarat polisi tidak ada menyatakan berapa kali boleh masuk wad .

Oleh itu , saya menyarankan orang ramai di luar sana untuk mengambil kira faktor BOLEH MASUK WAD dan PAKAI KAD BANYAK KALI apabila ingin memilih medical card.  Zurich Takaful sejak masih beroperasai sebagai MAA Takaful memang tak pernah bagi had berapa kali boleh admit wad kepada semua pelanggannya. Hingga kini andai pelanggan perlu masuk wad , masuk lah .. yang penting jumlah tuntutan nanti tidak lebih nilainya daripada had tahunan ditanggung sahaja .

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas komen . Komen lerrrr lagi :)