Followers

Saturday, April 1, 2017

Antara Tuntutan Insurans Yang Tidak Layak Seperti:

  1. penyakit sedia ada dan tidak disebutkan ketkan mengsi borang
  2. penyakit tertentu (hilang upaya dan komplikasi daripada berkaitan dengannya. Contoh : hipertensi, diabetes melitus, penyakit kardiovaskular.
  3. sebarang keabnormalan perubatan atau fizikal yang wujud pada masa kelahiran serta keabnormalan fizikal neonatal yang wujud dalam temph 6 bulan dari masa kelahiran .
  4. Bunuh diri / hilang upaya disebabkan percubaan bunuh diri atau mencederakan diri sendiri.
  5. Peperangan
  6. berkhidmat dalam angkatan bersenjata semasa peperangan atau semasa di bawah perintah operasi ketenteraan atau pemulihan ketenteraman awam.
  7. sebarang pelanggaran atau cubaan melanggar undang undang atau menentang daripada ditahan.
  8. kehamilan , keguguran atau melahirkan anak .
  9. penyakit mental atau saraf, rawatan ketagihan arak , salah guna dadah atau komplikasi yang timbul daripadanya atau pengambilan dadah secara tidak sengaja yang tidak diperkripsi oleh doktor.
  10. Pembedahan plastik / kosmetik / elektif / khatan (kecuali khatan akibat jangkitan) , pemeriksaan mata / pembedahan elektif untuk cacat penglihatan akibat rabun dekat, rabun jauh , pembiasan atau pembedahan keratotomi radial , cermin mata untuk pembetulan penghlihatan , kanta senuth , kanta intraokular , penggunaan atau permerolehan perkakas atau alat prostetik seperti anggota tiruan , alat pendengaran dan preskripnya.
  11. sebarang bentuk rawatan atau pembedahan pergigian kecuali diperlukan akibat kemalangan tidak termasuk penggantian gigi asal , gigi palsu dan perkhimatan prostetik .

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas komen . Komen lerrrr lagi :)