Followers

Tuesday, August 31, 2010

MAA Takaful

MAA takaful itu apa ?

Ya, satu soalan yang bagus. Lebih baik kita kenal dulu dengan MAA takaful sebelum bercakap tentang SMART MEDIC yang menjadi tujuan blog ini.

MAA TAKAFUL adalah sebuah syarikat ! simple...muahahhahaaaa..

Begini tuan, MAA TAKAFUL merupakan hasil dari kerjasama strategik antara MAA Holdings Berhad (maah) dan Solidaritas Syarikat BSC (C) dari Bahrain, salah satu syarikat terkemuka di dunia Arab.

Pada tarikh 21 Februari 2006, sebuah Joint Venture (JV) Perjanjian ditandatangani dengan Solidaritas, untuk membentuk sebuah syarikat bersama yang disebut MAA Takaful untuk melakukan usaha Takaful.

Pada tarikh 3 Mac 2006, Bank Negara Malaysia untuk mendapatkan kelulusan lesen Takaful baru untuk bersama maah dan Solidaritas. Pada tarikh 2 Mei 2006, MAA Takaful telah ditubuhkan dengan modal disetor dari RM100 juta dan berlesen pada tarikh 1 Julai 2007 sebagai Operator Takaful komposit. Saat ini, MAA Takaful mempunyai kekuatan badan lebih dari 15.000.

Maah memegang 75% pemilikan saham pada MAA Takaful sementara Solidaritas memegang 25%.

Maah berdaftar pada papan utama Bursa Malaysia Securities Berhad. anak syarikat dan syarikat persatuan yang terlibat dalam umum dan perniagaan insurans jiwa, termasuk lepas pantai dan usaha reasuransi, sewa beli, leasing dan kemudahan kredit lain, unit trust, pengurusan hotel, pengurusan dana dan penasihat pelaburan, keselamatan dan perkhidmatan perundingan dan Operasi amal pusat dialisis. Selama bertahun-tahun, MAAH telah memperluaskan usahanya ke Indonesia dan Filipina melalui MAA International Assurance Ltd.

Lepas ni, dalam post akan datang , saya bawakan kisah SMARTMEDIC pula ye, nantikan post tersebut

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas komen . Komen lerrrr lagi :)