Followers

Tuesday, October 26, 2010

Premium Medical Card

salam sejahtera kepada pembaca semua samada yang lama atau baru.Terima kasih kerana sudi membaca nukilan saya. Ini semua adalah pendapat saya seorang sahaja , tidak mewakili mana2 pihak lain.

Baik, kali ini saya nak menulis pasal premium (secara amnya dalam asas insuran bayaran dibuat oleh pemegang polisi kepada operator )

Dalam takaful dipanggil sumbangan. Dalam konvesional adalah premium. tapi balik kepada asasnya disini saya nak gunakan istilah premium.

Lain padang lain belalang, maka lain operator lain premiumnya. Suka utk saya bagi contoh bagi medical card MAA takaful yg valid pada masa post ini ditulis.

Syarikat/operator :::::: MAA Takaful
Nama medical card::::: SmartMedic 100
Umur peserta:::::::::::: 29tahun
jantina:::::::::::::::::::::: lelaki

Jumlah perlindungan :::::::: RM150,000 seumur hidup
jumlah Bayaran bulanan:::: RM42.80

Jumlah perlindungan :::::::: RM300,000 seumur hidup
jumlah Bayaran bulanan:::: RM54.20

Jumlah perlindungan :::::::: RM450,000 seumur hidup
jumlah Bayaran bulanan:::: RM68.50

Jumlah perlindungan :::::::: RM600,000 seumur hidup
jumlah Bayaran bulanan:::: RM92.80

Jika dibandingkan dengan syarikat lain, MAA Takaful jauh lebih murah .




No comments:

Post a Comment

terima kasih atas komen . Komen lerrrr lagi :)