Followers

Tuesday, May 19, 2015

Jangan Bergantung Penuh atas manfat kesihatan oleh Majikan Kita

kad oleh kompeni tempat kerja bagus. Tetapi sejauh manakan perlindungan diberikan . Jadi para pembaca budiman , kajilah jenis perlindungan , kadar , bilangan dan segalanya tentang medical benefit yang diberikan oleh majikan . Bukan apa , nanti kita salah faham dan akhirnya terpaksa menanggung sendiri kos lebihan . Biasanya begitulah , kompeni akan berikan secara terhad .

Walau sebagus mana sekalipun manfaat kesihatan oleh majikan , wajib kita beringat bahawa kita hanya ditanggung selagi mana menjadi salah seorang daripada mereka / kompeni / organisasi terbabit . Selepas kita berhenti atau diberhentikan , maka perlindungan kesihatan juga dihentikan. AMATLAH MALANG , jika kita perlukan medical card selepas itu tetapi ditolak oleh semua kompeni insurans dan takaful . Sebabnya kita sudah termasuk dalam kumpulan tidak layak memohon lagi.

Maka beringatlah , walaupun sudah ada manfaat daripada majikan MEDICAL CARD persendirian wajib ada. Jika kurang bajet , maka pilihlah MAA TAKAFUL sebab medical card MEDICA2015 adalah stand alone maka carumannya rendah . Nak rendah lagi pilih pula plan paling rendah . At least MEDICA2015 menjadi backup kepada manfaat kesihatan kompeni .

biarlah berita di bawah berbicara lanjut untuk pembaca hayati.

medical card Maa Takaful

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas komen . Komen lerrrr lagi :)