Followers

Monday, February 17, 2014

Berapakah Nilai Sum Insured (Perlindungan)

Untuk takaful / insuran nyawa , menjawab soalan ini , saya berpendapat adalah seperti berikut .

  1. Adakah gaji sekarang mencukupi untuk seisi keluarga?
  2. Jika cukup , katakan gaji tuan setahun RM60,000
  3. RM60,000 x 11 tahun = RM660,000
  4. RM660,000 adalah nilai sum insured  @ sum covered anda

kalau gaji lain , mungkin seperti berikut :

  1. katakan gaji tuan setahun RM40,000
  2. RM40,000 x 11 tahun = RM440,000
  3. RM440,000 adalah nilai sum insured @ sum covered anda .

SOALAN SAYA KEPADA TUAN

Adakah gaji sekarang mencukupi?
Jika sekarang pun tak cukup tak cukup jer , apatah lagi jika rezeki gaji ditarik balik oleh Allah S.W.T dengan cara kematian tuan @ hilang upaya kekal .

jika tuan rasa nak faham lebih lanjut , kita set appointment .

“Biar rugi masa jumpa saya jangan rugi masa mencari duit andai sudah ditimpa kerugian tiada takaful .”

“saya pula, biar rugi masa walaupun client tak join asalkan saya tak rugi sebab dah sampaikan ilmu takaful padanya . Tak dapat imbuhan dunia , ilmu saya tu imbuhan akhirat”.

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas komen . Komen lerrrr lagi :)